Czym się różni kampania Google AdWords od pozycjonowania

Kampanie AdWords

System płatnych reklam Google AdWords, jak również pozycjonowanie stron www należą do najchętniej wybieranych form promocji biznesu w sieci internetowej. Każdy jednak ma swoje wady i zalety. Omówimy kilka z nich.

Zasięg działania

AdWords jest rozbudowaną siecią reklamową. To oznacza, że z pomocą kampanii reklamowej docieramy nie tylko do osób korzystających z wyszukiwarki Google, ale też do użytkowników YouTube, Map Google, Gmaila, serwisów internetowych będących partnerami Google. Oczywiście to jaki zasięg będzie miała kampania Google AdWords zależy od ustawień kampanii i wielkości budżetu jakim dysponuje reklamodawca. Działania z obszaru SEO koncentrują się wokół samej wyszukiwarki Google, choć podejmowane działania wpływają także na widoczność w innych wyszukiwarkach internetowych.

Grupa docelowa

W przypadku linków sponsorowanych oraz wysokiej pozycji w wyszukiwarce na zapytania użytkowników trafiamy bezpośrednio do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Jeśli zaś chodzi o wyświetlane reklamy w kampanii Google AdWords, można bardzo dokładnie określić cechy grupy docelowej, jednak nie mamy pewności, że osoby te rzeczywiście będą zainteresowane naszymi usługami w momencie wyświetlania reklamy.

Koszty pozycjonowania

Budżet jaki musimy przeznaczyć na pozycjonowanie zależy od wielu czynników. Wśród nich można wymienić ilość i rodzaj słów kluczowych oraz wielkość strony. Trzeba mieć świadomość, że trudno dokładnie przewidzieć jakie środki finansowe pozwolą osiągnąć oczekiwany efekt, a także, że zwrot z podjętych działań nastąpi dopiero po kilku miesiącach pracy. Efekty pozycjonowania można mierzyć za pomocą zwiększenia widoczności strony www w wynikach wyszukiwania, wzrost pozycji serwisu na pozycjonowane frazy, a także analizując ruch w serwisie i współczynnik konwersji.

Koszty kampanii AdWords

To jaką kwotę będziemy musieli przeznaczyć na AdWords zależy od ilości fraz i tego w jakim stopniu są konkurencyjne, od oczekiwanych celów reklamowych, a także od tego czy kampanię prowadzimy sami czy jej prowadzenie zlecamy agencji marketingowej. Natomiast korzystając z tej formy promocji możemy liczyć na natychmiastowy efekt, który będzie działał przez cały czas trwania kampanii aż do jej wyłączenia lub wyczerpania budżetu reklamowego. Efekty można śledzić sprawdzając liczbę kliknięć oraz współczynnik konwersji i analizując dane dostępne w Google Analyics.